SEURA

Missio:

Ponteva on alueemme suurin koripalloharrastuksen tarjoaja sekä harrastuksena että kilpaurheilussa. Seura toimii reilun pelin hengessä ja tasapuolisuuden puolesta, ja toivottaa kaikki tervetulleeksi. Missiomme on antaa kiva harrastus lapsille, nuorille ja harrastepelaajille sekä tarjota mahdollisuus kehittyä huippukoripalloilijaksi kilpasarjoissa seurassa, jossa liikunnan muodostuminen elämäntavaksi koripallon kautta on keskeisessä roolissa.

Visio:

Pontevan visio on olla valtakunnallisesti menestyvä ja arvostettu koripalloseura, joka antaa mahdollisuuden kaikille kasvaa sekä kehittyä liikunnallisesti ja sosiaalisesti pontevalaisyhteisössä. Tämä visio tarkennetaan vuosittain.

Tausta:

Voimistelu- ja Urheilu Seura Hyvinkään Ponteva on perustettu vuonna 1916.

Koripalloa on pelattu 50-luvulta lähtien ja tällä hetkellä harrastajia seurassa noin 400.

Kuuluisimpia seuran urheilijoita ovat olleet pyöräilijä Kari Myyryläinen, suunnistaja Ari Antas sekä painonnostaja Juhani Äijö.